Verktyg för att få sin röst hörd 1-3

(på svenska)

Länkarna öppnas i nytt fönster.

Verktyg för att få sin röst hörd 1. 

Uppfattningar om det egna livet hos barn eller ungdomar med särskilda behov (tre olika):

Frågorna för barnen är uppdelade enligt barnets verksamhetsmiljö så som hem, fritid och småbarnspedagogik. Dessutom kan barnet bedöma hur fungerande hens service är. Frågorna gäller människorelationer, möjlighet till aktivitet, delaktighet, trygghet, inlärning och möjligheter att bli självständig.
Frågorna för ungdomar är uppdelade enligt den ungas verksamhetsmiljö så som hem, fritid och skola. Dessutom kan den unga bedöma hur hens självbestämmanderätt uppfylls och hur servicen fungerar. Frågorna gäller människorelationer, möjlighet till aktivitet, delaktighet, trygghet, inlärning och möjligheter att bli självständig.

Verktyg för att få sin röst hörd 2.  (PDF, enkelsidig)

Förälderns uppfattning om välmåendet hos sitt barn som har en funktionsnedsättning eller behov av särskilt stöd samt uppfattning om hur väl barnets rättigheter tillgodoses.

Förälderns uppfattning om välmåendet hos sitt barn som har en funktionsnedsättning eller behov av särskilt stöd samt uppfattning om hur väl barnets rättigheter tillgodoses.
Frågorna gäller:
1.	Självständighet
2.	Lek, aktiviteter och inlärning
3.	Deltagande och socialt välbefinnande
4.	Psykiskt välmående, humör och trygghet
5.	Hälsa och fysiskt välbefinnande
6.	Barnets vardag
7.	Service och stödåtgärder

Verktyg för att få sin röst hörd 3.  (PDF, enkelsidig)

Välbefinnandet hos föräldern till ett barn, som har en funktionsnedsättning och behov av särskilt stöd.

Välbefinnandet hos föräldern till ett barn, som har en funktionsnedsättning och behov av särskilt stöd.
Frågorna gäller:
1.	Självständighet
2.	Arbete och utkomst
3.	Föräldraskap
4.	Familjens sociala välbefinnande
5.	Familjens vardag
6.	Psykiskt välmående, humör och resurser
7.	Möjligheter att ta hand om det egna välmåendet
8.	Service och stödåtgärder